Verkligheten.. :S

Jag och Nadja hade en intressant konversation förut om cigaretter och andra negativa saker som påverkar sig själv på ett dåligt sätt. Hur kan det vara så pass spännande? Cigaretter är bara negativt, man får dåliga lungor, kan leda till lungcancer och i värsta fall till döden. Det är så onödigt att jag verkligen inte förstår vad människor tänker med när de tänder ciggen och andas in. Jag förstår att det är spännande att teströka, det är något man aldrig har gjort innan men det kan leda till att man blir beroende och då är det svårt att sluta. Jag har testat själv, men jag tänker inte göra om det, jag ser bara negativt när jag tänker på cigaretter. Varför ens röka? Leka cool? Det är inte coolt någonstans, det är bara farligt för hälsan. Det är så mycket coolare att stå emot det när alla runt om en röker och man inte gör det själv, det är coolt att kunna stå emot när alla vänner håller på med sånt. Om man skulle ta bort alla cigaretter och tobak skulle säkert 50% av befolkningen protestera. Så pass många har blivit beroende och många har fått lungcancer och vissa har tillochmed dött pga cigaretter. Sluta med rökning, det dödar bara. Helt onödigt, och jag vet att jag har rätt.

Och inte nog med det, alkohol skadar också. Hur kan man vilja dricka varje helg? Och speciellt bli helt onykter. Vad är det som är positivt med att dricka? Vissa kanske tycker att man kommer bort från verkligheten för ett tag, men vet ni? Ni som tänker så, ni borde tänka om, spring inte ifrån era problem, ta hand om dom istället. För när ni väl blir nyktra igen så är det fortfarande problem kvar, alla som fanns innan finns fortfarande kvar. De försvinner inte förrän man tar hand om dom. Jag förstår att vissa kanske dricker en drink på en klubb för att ha roligt, när de är myndiga. Men det jag verkligen inte kan förstå är, hur kan man vilja dricka sig helt full när man är tonåring? Man blir till slut busted av någon. Man får dåligt rykte. Men det är väl upp till var och en om man vill ha ett dåligt omdöme.

Förutom cigaretter och alkohol, så finns det vissa som röker på. Jag verkligen HATAR det, hur kan man göra det? Man måste vara helt dum i huvudet och sinnessjuk på något sätt. Okej, kan inte skriva mer om det... Men jag avskyr det. USCH!

Kommentarer
Postat av: din hemliga beundrare :$$$$<3 posssisssarrrrrrr <3<3

så sant! =)

2010-07-26 @ 00:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0