I'm proud

Först och främst vill jag säga förlåt till alla de som jag har varit dryg mot, till de som jag inte har brytt mig om lika mycket som jag borde. Inget är erat fel, det är mitt fel, jag borde ha stått upp för er och funnits där, men det har varit lite problem nu på senaste tiden men det borde inte gå utöver er, jag är ledsen för det och hoppas att ni förstår och förlåter mig för att jag inte varit den bästa vännen. Det är bara jag som kan ändra på mig själv och det här, och det tänker jag göra, jag har redan gjort framsteg och jag är stolt över mig själv som tagit mig i kragen och gjort något åt problemet. Så mina vänner, tack för att ni ändå alltid finns för mig och bryr er, än en gång, förlåt för det här och glöm inte att jag älskar er, vad vore jag utan er, de som får mig att le även i jobbiga tider. Ni är underbara!

Och till min familj, förlåt för att jag varit som jag har varit nu på senaste tiden, jag har inte lyssnat på någon utav er (främst mamma) och gjort exakt som jag själv vill och ja, jag har trott att jag äger hela världen. Men jag vet att ni själva har varit i en sådan här situation, jag har insett att jag har varit en väldigt kaxig tjej, men det vet ni också att jag egentligen inte är. Det är ni som känner mig allra bäst, det är ni som kan se rakt igenom mig. Det har aldrig varit med mening att såra er och att vara uppkäftig. Det får mig att må illa att veta hur dåligt jag har behandlat er, min familj. Man har bara en familj och man borde inte hålla på som jag har gjort, jag säger bara, ta aldrig er familj för givet! Det är de som är eran livsglädje, som hjälper er trots att det är jobbigt och som alltid förlåter er, hur mycket ni än sårat dem. Tro mig, familjen är det mest värdefulla man någonsin kommer ha. Och till Emma, jag hoppas att du mår bra och har det bra därborta på andra sidan jorden. Igår åkte du till det stället som du ska vara de närmsta veckorna/månaderna, jag är glad för din skull och jag vet att du rockar stället. Det gör du alltid och du ska veta att jag tänker på dig varje dag, jag saknar dig så mycket att det gör ont, men tänk inte på det, gör din grej och jag är väldigt stolt över dig, syster. Så min familj, jag älskar er mer än någonting annat, ni är guld värda, tack för att just ni är min familj, mamma, pappa, Annie och Emma.

Jag har erfarenhet av att ta personer för givet, så följ ett gott råd, ta aldrig någon för givet. För den personen som du aldrig trodde skulle lämna dig kanske en dag lämnar dig, och då har du tagit allt för givet. Gör inte det, förr eller senare gör man det misstaget som jag gjorde men jag har lärt mig nu och jag tar inget för givet längre. Det gör alldeles för ont när den som var en av de viktigaste i ens liv inte längre finns där. Lita på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0