Tankar...

Okej, jag erkänner, jag bryr mig inte om skolan, dansen är det enda som finns i mitt huvud nuförtiden. Jag vet inte vad jag ska göra för att bättra mig, jag kan inte direkt tvinga mig själv att stirra ner i en bok och läsa utan att förstå vad det är jag läser, nej, det fungerar inte så. Jag måste hitta ett sätt att göra det roligt.. Just nu försöker jag plugga matte, jag läser igenom talet och håller pennan i handen redo för att skriva och när jag har läst klart så lägger jag ner pennan och struntar i det. Dansen kommer alltid vara nummer 1 i mitt huvud, det är något jag älskar och något som är bra. Skolan känns som något jag gör på dagarna för att slippa ligga hemma i sängen och inte göra något. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, jag vill, tro mig jag vill(!), jag vill verkligen kunna plugga och förstå vad det är jag pluggar. Jag vill ha det lätt i skolan. Okej, jag pratar ganska mycket med Kevin på lektionerna men jag försöker förstå vad jag gör men när jag inte förstår så börjar jag prata.. Och då stör jag honom, det är inte bra för hans skull... Jag vill bara släppa allt och springa ifrån, jag har alltid haft det lätt i skolan men sedan jag började 7an har allt gått nedför, jag har alltid haft höga krav på mig själv men det har inte med det att göra. Varför ska jag ens ägna tid åt att ''plugga'' när jag inte förstår och inte lär mig något? Jag försöker, jag gör så gott jag kan och jag är envis, men det känns som att allt bara går utför... Dansen, skolan.. Jag får inte dansa, jag förstår inte vad vi håller på med i skolan och jag lär mig ingenting... Jag kan inte bara gå på lektionerna och låtsas förstå när jag egentligen är som ett frågetecken.
Imorgon har jag kemi och fysik-läxa, har jag gjort den? Nej. Imorgon ska jag ha gjort ett antal tal i matte, har jag gjort det? Nej. På torsdag har jag so-prov, har jag pluggat? Nej. Förstår jag? Nej. På torsdag har jag spanska-förhör, har jag pluggat? Nej. På torsdag har jag radiosändning, har jag läst på och förberett något? Nej. Jag orkar inte mer... Det är svårt och jag känner mig hopplös. Det är dance award på lördag, går det bra? Nej. Får jag dansa? Nej. ÅÅÅÅÅÅÅH! JAG BEHÖVER EN PERSON BREDVID MIG! DEN PERSONEN SOM HJÄLPER MIG! :( VART ÄR DU?????????????? :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0