Lång dag och den blir bara längre.. typ.

Hejhej!
Började med kemi/fysik imorse, hade omprov, klarade inte det heller så imorgon blir det omprov-på-omprov på IUP-tid (= jag måste gå i skolan 1 timme extra imorgon, slutar vanligtvis innan eftersom jag har IUP på tisdagar), och om jag inte klarar det provet så är det synd om mig, hehe... Vi laborerade också, jag jobbade med Helen och Angela då. Gick sådär, bara att H och A gjorde tvärtom emot vad man skulle hela tiden. -.- Men men, tillslut gick det bra och jag hann göra alla efter arbete-frågor, stolt! Förstår mer nu på lektionerna när jag är koncentrerad, vet inte hur jag kan koncentrera mig nu men det är iallafall bra ju. =) Sen hade vi so, vi jobbar fortfarande med lag och rätt, det är riktigt spännande och intressant så det gillar jag just nu. Jag, Angela och Helen påbörjade 3 olika brottsberättelser, eftersom jag var sjuk första lektionen de jobbade med det var jag tvungen att börja från början, dvs när brottet sker och sedan fortsätta på uppsatsen ända tills slutet = när den tilltalade har fått sitt straff. Efter det åt vi lunch, åt riktigt mycket men var ändå hungrig efter så jag och Angela gick till affären och handlade äpple. :) MUMS! :D Vi träffade Pompom och Emma då också, länge sen jag såg P kändes det som. Men men, efter lunchen så hade vi mentorstid, matte och svenska. Procent är inte min grej har jag märkt, jag gillade bråk-kapitlet men procent, nej, där tog det lite stopp för mig. Hehe. Stannade också kvar på extra matten efter skolan, igår kunde jag det ena kapitlet jättebra men idag så kom jag inte ihåg hur man gjorde. Sjukt! Sen gick jag, Angela och Helen tillsammans. =) Haha, vi flummade, helt busigt. ;)

Btw, jag har återfått mina drömmar om att bli advokat, fast jag vill inte bli advokat, jag vill bli jurist. Jag vill jobba med brott inom familjen, jag vill helst av allt vara målsägande-biträde. =) Men om jag verkligen inte klarar mig så bra så att jag kan uppnå de drömmarna så ska jag satsa på barn-sak utomlands, alltså leka med barn vid hotellet. :)

Idag blir det ingen träning för min del, måste plugga till omprovet-på-omprovet och spanskan + har massa läxor som jag måste göra + gamla inlämningar, men vi hörs!

Update 17:10 - Haha, har precis ätit, så ni vet så skulle inlägget publiceras typ 30 min tidigare. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0